Nidaros Hockey og Coca Cola går sammen om å bli de første i Norge til å bruke en helt ny reklameplass på ishockeyspillere.
APRILSNARR – Som mange hadde fått med seg, var selvsagt denne saken årets aprilsnarr fra vår del. Håper mange satte pris på den.
Fra og med neste sesong, debuten i EHL, skal nemlig Coca Cola, som har vært mangeårig partner med trøndersk ishockey, få en ny reklameflate.
De har tidligere vært å se på buksene til spillerne, men nå får spillerne se Coca Cola på ekstra nært hold. Det er nemlig visiret til spillerne (med unntak av keeper) som preges med Coca Cola-logoen i vår første EHL-sesong.
Business Developer i Coca Cola, Thor Inge Øvermo, sier han er godt fornøyd med den nye plasseringen, og liker tanken på å være innovativ. – Det passer godt til Coca Cola som merkevare at vi er de første i landet til å tibly denne type markedsføring. Dette har ingen sett før, og det er en wow-factor som vi kan stå inne for.
Salgs- og markedssjef i Nidaros Hockey, Daniel Björnberg, sier at dette er noe han har lekt med tanken på lenge, og endelig har han funnet en partner som er villig til å være med på prøveprosjektet.
For de som er redd for at spillerne ikke skal se noe som helst kan Björnberg berolige alle.
– Du har sikkert sett NHL-stjernen Anze Kopitar med sitt fargede visir. Dette blir nesten det samme, bare at det er en logo i stedet for farge.
Coca Cola og Nidaros Hockey er i første omgang enige om en prøveperiode på ett år.
